Tuesday, April 27, 2010

اینجاخاک ماست!اینجا وطن ماست

" اينجا خاك ماست! اينجا وطن ماست! ــ "عبدالعزيز عظيمي قديم
در ادبيات محاوره اي گويند مردي از راهي ميگذشت و دو تن ديگر را ديد كه يكي در حال جان دادن است و ديگري بر بالين او نشسته و اشك ميريزد پرسيد چه شده است اي رهگذر؟ چه بلايي بر سر مصاحبت آمده است؟ چرا اشك ميريزي؟ گفت: مصاحب من از گرسنگي تلف ميشود؟ پرسيد پس تو چرا تلف نميشوي؟ جواب داد آخرالحمدلله من به اندازه كافي در كوله پشتي نان دارم
از آنجاست كه گويند « يئتيمه آغلايان چوخ اولار چؤرك وئرن آز اولار». خيلي ها بر يتيم گريه مي كنند اما كم هستند كساني كه بر او نان بدهند.
اينكه تقليد لهجه ملتي به قصد تحقير حرام است بر كسي پوشيده نيست. چنين مسائلي كه اظهر من الشمس واجلي من النهار است نيازي به تبيين آنهم در جمع علما و طلاب درس خارج ندارد.
ما نه بر فتواي آيت الله منتظري ذوق زده شديم و نه بر تحريم تقليد مقام رهبري اميدوار. اگر از ته دلمان پرسيده شود ميگوييم از سيل تحقيرهاي عوامانه و كوركورانه يكصد ساله به اندازه يك صدم اعمال ضد توركي دو حكومت فعلي و سابق متضرر نشده ايم وخون به جگر نيستيم. البته اگر قائل به عدم ارتباط آنها باشيم!
حال نميدانيم چرا بزرگواران به جاي پايان دادن به نقض و عدم اجراي اصول 19 و 15 قانون اساسي (كه در مورد آن به قدري حرف زديم كه ديگر براي ما تهوع آور شده است) به فلسفه تحقيرها آنهم از نوع خارجي آن اشاره ميفرمايند؟! يحتمل كه اين استاديوم يادگار امام و شعارهاي مرتبط با تيمهاي تهراني وآذربايجان و افغانستان مامورين امنيتي را به علاج ريشه اي اين مشكل رهنمون ساخته است! شايد هم دلايل ديگري همچون سرازير شدن ملت تورك به استاديوم آزادي نگرانشان كرده است (كه ظاهرا طبق فرمايش حضرات همه (از تبريز آمده بودند و عده اي هم از مغولستان و باكو
ميدانيد چرا اين احتمال را ميدهيم چون وقتي تيم ملي اينها در يك كشور ديگر توسط عده اي معدود تشويق شده بود همين آقايان به وجد آمده بودند و ازعمق محبوبيت خود در آن كشور سخن ميراندند لذا طبيعي است كه وقتي ميليونها انسان ميگويند قرمز و آبي شايد در افغانستان محبوب باشند نه در آذربايجان نگران مي شوند البته علي التنزل آنچه را كه گفته ميشود طرح قرمز و آبي با ملاحظات و منويات سياسي راه افتاده بود نيز باور نكنيم.
البته يك احتمال ديگري نيز هست شايد بازجويان وزارت محترم بازجويي هاي 6 سال پيش ما را در حال تحقق مي بينند آخر بازجويي در اردبيل به من مي‌گفت ما نميگذاريم اين جوانها فريب شما را بخورند؟ و بازجويي در تبريز با طعنه به من گفت آخر آقاي فلاني! با تجمع 120 نفري مي خواهيد چكار انجام بدهيد؟ ما در آن زمان هم در برگه هاي بازجويي نوشتيم و هم شفاها گفتيم:
اينجا خاك ماست! اينجا وطن ماست! ما شما را ميبريم باور نميكنيد منتظر باشيد