Sunday, October 9, 2011

وحید فائزپور(کیاکسار)را بیشتر بشناسیم

وحید فائزپور(کیاکسار) را بیشتر بشناسیم – نوشته ی الف
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۵
نسل جوان حرکت ملی آذربایجان در حال بازخوانی هویتی است که در طول سده گذشته در محاق ممنوعیت دولتی گرفتار آمده است.همین نسل می خواهد وارث همه آن چیزهایی باشد که در
مسیر ملت شوندگی تورک آذربایجانی نیاز است. ارتقاء زبان مادریش به عنوان زبان رسمی و دولتی، پالایش تاریخ خود از آلودگی ها و تحریف ها، رفع همه مصادیق تبعیضات اقتصادی و سیاسی اعمال شده از سوی دولت به شدت نژادگرای حاکم در تهران که انسان آذربایجانی را تا سطح شهروندان درجه دوم و سوم به زیر میکشد.
وحید فائز پور متعلق به نسلی است که نهاده های هویت تورکی را با نوشتن آن در خود تثبیت کرد.زبانی را که برای ارتقا آن به جایگاهی رسمی و دولتی اساس خواسته های اوست را یاد گرفت و نوشت(1).این لذت نوشتن و بازیابی هویت تورکی پایه و اساس روحیه جسور و مقاوم وی را تشکیل داد.
17 اسفند سال 90 مقارن با روزجهانی زن برای دیدار با خانم عطیه طاهری همسر سعید متین پور به همراه تعدادی از دوستان خود راهی زنجان میشود.علیرغم دستگیری موقت 6 ساعته در ایستگاه ایست-بازرسی شهید فرجی در میانه و کارشکنی ماموران نیروهای وابسته به اداره اطلاعات مبنی بر منصرف کردن وی و دوستانش از حضور در زنجان، بی توجه به همه تهدیدها به ملاقات خانواده سعید متین پور میرود.
4 خرداد سال امسال در مراسم بزرگداشت شهدای قیام خرداد ماه سال 85 ملت آذربایجان ، در سولدوز حضور می یابد.وی علیرغم تماسهای تلفنی مکرر مامورین اداره اطلاعات اورمیه و تهدید وی و خانواده اش مبنی بر عدم حضور در مراسم مذکور با عزمی راسختر و با جدیتی مثال زدنی برمزار شهدای دیار سولدوز قهرمان حاضر میشود و در مسیر بازگشت به اورمیه به همراه بیست نفر دیگر از دوستان و همفکرانش در سه راهی مهاباد دستگیر و بعد از گذارندن شب در بازداشتگاه 9-پله اورمیه آزاد میشود.
در این بازداشتگاه در جواب مامور اطلاعاتی که وی با جمله " مگر تذکر ندادیم که نباید به سولدوز بروی" گفته بود: " بی جهت در کاری که به شما مربوط نیست دخالت کرده اید".
یک روز پس از برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز مردم اورمیه در تاریخ 5 شهریور 90 نسبت به آنچه سیاستهای عمدی دولت ایران مبنی بر خشکانیدن عمدی دریاچه اورمیه و نابودی حیات مادی آذربایجانیان برگزار شد دستگیرو بعد از تحمل 9 روز بازداشت و تحمل شکنجه های فیزیکی به قید وثیقه 50 میلیونی آزاد شد.شاهدان عینی درگیری وی با ماموران اداره اطلاعات اورمیه به هنگام بازداشتش را گزارش نموده بودند.بعد از آزادی "عدم ارائه حکم جلب از سوی ماموران به هنگام بازداشت" را علت درگیری اش عنوان نموده بود.شاید به جرات بتوان گفت موفقیت وحید فائزپور(کیاکسار) در اداره جلسات بازجویی و پافشاری بر اصول بنیادین گفتمان ملی و حقوق آذربایجانیان در همه مراحل بازجویی علت اصلی روحیه بالای وی پس از آزادی بود.
سه شنبه هفته گدشته 5/7/90 پس از حادثه غمبار درگذشت ناگهانی زندانی سابق سیاسی و فعال حرکت ملی آذربایجان آقای ابراهیم جعفرزاده، همسرش مینا کهربایی و دختر یکساله آنها آیلا ، برای تشییع جنازه آن عزیزان در خوی حاضر شده بود.فائز پور بعد از تشییع پیکر جانباختگان که باشکوه خاصی برگزار شد به همراه بیش از شصت نفر دیگر از حاضرین در مراسم بارداشت و بعد از گذراندن یک شب در هنگ مرزی خوی به زندان این شهر منتقل شده است.قاضی پرونده برای ایشان و سه نفر دیگر از بازذاشت شدگان که هنوز آزاد نشده اند قرار وثیقه ی 10 میلونی صادر کرده است.
نسل جوان حاضر در همه میادین حرکت ملی که فائزپور نیز یکی از نمایندگان آن است مبارزه برای احقاق حقوق ملی را در مفاومت ، اراده ؛ فهم و دانشی بالا جستجو می کند. براستی عزم و اراده جوانانی همچون کیاکسار در مسیر مبرزات ملی آذربایجانیان را باید ستود.
(1).وحید فائز پور24 ساله فارغ التحصیل رشته معماری از دانشگاه آزاد واحد تبریز و اهل اورمیه میباشد.ایشان نوشته های خود را در وبلاگ شخصی اش به آدرس www.nazlichay.blogfa.com منتشر مینماید.
به امید آزادی وی و همه زندانیان سیاسی آذربایجان

Tuesday, October 4, 2011

پتیشن برای آزادی عباس لسانی ، فعال سرشناس آذربایجانی

پتيشن براي آزادي عباس لسانی، فعال سرشناس آذربایجانی
با امضا کردن پتیشن فوق، ما خواهان آزادی بی قید و شرط عباس لیسانی، فعال مدنی شناخته شده آذربایجانی هستیم که روز جمعه 18شهریور 90 در اردبیل، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و کماکان در وضعیت نامعلومی بسر می برد.
به گفته خانواده این فعال مدنی؛ او که بعد از دستگیری در وزارت اطلاعات اردبیل نگهداری می شد در روزهای اخیر به یکی از بازداشتگاههای وزارت اطلاعات در تهران انتقال یافته است. این فعال مدنی چند روز قبل از انتقال اش به تهران در طی تماس کوتاه به خانواده خود گفته بود که اعتصاب 16 روزه خود را شکسته و اگر اتفاقی برايش رخ دهد، بخاطر اعتصاب غذا نيست.
خانواده لسانی که بعد از انتقال او به تهران نتوانستند هیچ اطلاعی از وضعیت نامبرده بدست آورند، سخت نگران سلامتی او هستند.
خواست ما بعنوان امضا کنندگان این پتیشن:
- از مقامات ایرانی درخواست می کنیم تا به سرعت و بدون قید و شرط عباس لسانی را آزاد کنند. کسانی که در ارتباط با ابراز نظرات خود به طور مسالمت آمیز و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی صلح آمیز دستگیر شده اند، زندانی عقیده به حساب می آیند.
اصرار به مقامات که اطمینان بدهند که او در معرض شکنجه و بدرفتاری های دیگر قرار نگرفته و به وکیل، اعضا خانواده خود و امکانات درمانی مورد نیاز دسترسی دارد.
جهت امضای پتیشن، اینجا را کلیک کنید
http://www.gopetition.com/petitions/free-abbas-lisani.htm