Saturday, October 31, 2015

هشدار رئیس جمهور تورکیه به ایران در خصوص سوریه

گوناز تی وی: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری تورکیه گفته است که این کشور در کنار مردم سوریه است و تا لحظه آخر در مقابل رژیم بشار اسد خواهد ایستاد.


به گزارش گوناز تی وی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور تورکیه در گفتگو با تلویزیون "آ حابر" اظهارات مهمی را در خصوص سیاست‌های این کشور در سوریه و حمایت از مخالفان بیان کرده است.
رجب طیب اردوغان در این گفتگو ضمن انتقاد از حامیان رژیم بشار اسد، با اشاره به نشست وین گفته است که " استقبال با فرش قرمز از حامیان قاتلی که 350 هزار نفر را کشته است، برازنده دیپلماسی بین المللی نیست".
به گفته اردوغان، تورکیه با توجه به استراتژی‌های مشترکی که با روسیه دارد، در زمان تحریم‌ها به روسیه اعلام کرد که تحریم‌ها را اجرایی نخواهد کرد و نکرد. اردوغان میگوید که حضور روسیه در کنار بشار اسد با توجه به همکاریهای میان تورکیه و روسیه نمیتواند امری خوشایند باشد.
اردوغان همچنین با اشاره به حمایت‌های ایران از رژیم اسد گفت:" ایران میگوید که تا لحظه آخر در کنار دولت سوریه خواهد بود. اگر ایران تا لحظه آخر در کنار دولت سوریه و اسد است، باید بداند که ما هم تا لحظه آخر در مقابل دولت سوریه خواهیم بود".
اردوغان اضافه میکند:" تورکیه در کنار مردم سوریه است و این کشور به حمایت از مخالفان میانه‌رو در سوریه ادامه خواهد داد".
لازم به ذکر است که تورکیه به بیش از دو میلیون شهروند سوریه در اراضی خود پناه داده است و بزرگترین میزبان پناهندگان جنگ زده سوریه است.
Bazar, 31.10.2015 03:13

No comments: