Saturday, October 11, 2008

!آقای ریئس جمهور آزربایجان به سفر شما" نه "میگویید

یادداشت سیاسی هفته: آقاى احمدى نژاد، دانشجويان آذربايجان به شما و سفر شما به آذربايجان "نه" مى گويند
شنبه(يئلگون) ٢٠ مهر ١٣٨٧ - ١١ اكتبر ٢٠٠٨
آقاى احمدى نژاد، دانشجويان آذربايجان به سياست هاى شما و سفر شما به آذربايجان "نه" مى گويند چرا كه عملكرد روزمره نيروهاى اجرايى شما در دانشگاهها متكى بر زور، ارعاب، زندانى كردن، شكنجه، ستاره دار كردن و محروم كردن جوانان از تحصيل است. به يارى حكومت مستبدانه شما، دانشگاهها نه جولانگه تحقيق و دانش كه ميدان زور آزمايى نيروهاى پليسى و امنيتى گشته اند. شما با حضور خويش در آذربايجان چكمه هاى استبداد را طنين انداز مى كنيد. آذربايجان به حضور مستبدانى چون شما نياز ندارد آيا متوجه اين پيام آشكار مردم آذربايجان نيستيد؟
دوستان بسيارى از ما در روز روشن در صحن دانشگاهها از طريق نيروهاى گشتاپو وار شما آشكارا ربوده مى شوند، هفته ها و ماهها در سلول هاى انفرادى محبوس مى شوند، شكنجه مى شوند، حق ملاقات با خويشاوندانشان را پيدا نمى كنند، از گرفتن وكيل مدافع محروم مى شوند چرا كه نشريه اى به زبان مادرى شان چاپ كرده اند و يا خواستار حقوق مدنى و فرهنگى شان شده اند و آن وقت شما با پر رويى اعلام مى كنيد كه كشور ايران آزاد ترين كشور دنياست. آيا شما دروغگو ترين رئيس جمهور يك مملكت نيستيد؟
سى سال است نظامى كه شما خود را متعهد به خدمت به آن كرده ايد در قانون اساسى اش حق تحصيل به زبان
مادرى را به رسميت شناخته و شما ملزم به اجراى اين قانون هستيد. پس چرا به وظيفه خويش عمل نمى كنيد؟ چرا سى سال پس از واژگونى رژيم شاه به سياست استعمارى او ادامه مى دهيد و ممنوعيت زبان تركى را لغو نمى كنيد؟ چرا تركها در اين مملكت اجازه ندارند به زبان مادرى خود تحصيل كنند؟ چرا زبان ميليونها انسان در اين كشور ممنوع است؟ آيا اين است وفادارى شما به نظام و قانون اساسى نظام؟ آذربایجانی که به هنگام جنگ سر ایران است، چطور می شود که برای احقاق کوچکترین خواسته های خود كه جزو اركان اساسى زندگى انسانى است (نگوییم حقوق بشر) تحت شدیدترین فشارها باشد. این است دولت عدالت محور شما؟ به گفته شهریار شاعر همیشه زنده آذربایجان
گمان کردم که با من همدل و همدین و همدردی / به مردی با تو پیوستم نداستم که نامردی
چه گویم بر سرم با ناجوانمردی چه آوردی

بدليل اعمال سياست هاى هويت زدايى رژيم شاه و ادامه آنها پس از انقلاب و بدنبال اجراى سياست هاى اقتصادى
ناعادلانه در تمامى سطوح، ميليونها انسان آذربايجانى روى به مهاجرت به سوى مناطق مركزى آورده و از خانه و كاشانه خويش آواره گشته اند. دولت شما در طول سال هاى گذشته نه تنها جلوى اين بي عدالتى ها و سياست هاى تضييق را نگرفته بلكه بر شدت آنها افزوده و هيچگونه چشم اندازى براى تغيير مثبت ديده نمى شود. ما موكدا خواستار رفع سياست هاى هويت زدايى و تبعيض آميز شما هستيم. ما خواستار اختصاص بودجه هاى عادلانه براى اجراى طرح هاى زيرساختى عمرانى و استراتژيكى در آذربايجان هستيم تا اين خطه بار ديگر مرتبت والاى خود را باز يابد زبان، فرهنگ و هويت تركى ميليونها انسان اين كشور دوباره بايد به آنها برگردانده شود. تركها مى بايد به زبان خود اجازه تحصيل بيابند، رسانه هاى خود را داشته باشند و خود امور داخلى خود را بدست گيرند. به همين دليل ما در قدم اول خواستار رسمى شدن زبان تركى در ايران بوده، بر ايجاد فرهنگستان زبان تركى در آذربايجان تاكيد داريم. ما خواستار تربيت فورى نيروهاى آموزشى براى بسط زبان تركى در ايران مى باشيم.
اين يك بی عدالتی محض است که مالیات اخذ شده از این ملت صرف تبلیغ، ترويج و اشاعه زبان فارسی و تربیت دانشجویان خارجی غیرفارس حتی در کشورهای دیگر گردد ولی پرداخت کنندگان آن نه تنها از تحصیل به زبان مادری محروم باشند بلکه کسانی که سعی در آموزش آن و فرهنگ خود را دارند شایسته حبس و محرومیت از تحصیل حتی به زبان فارسی گردند. اين راهى كه شما مى رويد كژ راهه است و از نظر ما بايد به آن براى هميشه پايان داد. دانشجويان آذربايجان به همراه ملتى كه فرهنگ و زبان او در جمهورى اسلامى از او دزديده شده در اعتراض به سفر كذايى شما به آذربايجان كه در خدمت تبليغات شخصى شما براى انتخابات رياست جمهورى است بپا خاسته و دست رد محكم و قاطعانه اى به سياست هاى شما مى زنيم. مبارزه ما براى تحقق آزادى، دمكراسى و حق تعيين سرنوشت خويش است. ما هيچگونه اشتراكى بين منافع تركهاى ساكن ايران و عملكردهاى مستبدانه و بشدت دروغپردازانه شما نمى بينيم و راه خود را از شما جدا مى دانيم
جنبش دانشجوئی آذربایجان
گله جك بيزيمدير

No comments: