Monday, May 16, 2011

پیام اخلاقی صربستان به فارسستان در مسابقه یوروویژن

پيام اخلاقي صربستان به فارسستان در مسابقه يوروويژن
قبل از هرچيزي قرار گرفتن آزربايجان در مكان نخست مسابقه يورويژن را به عنوان يك آزربايجاني به ملت 50 ميليوني آزربايجان و تمامي توركان دنيا تبريك ميگويم .
غلبه آزربايجان در مسابقات يوروويژن از اهميت بسيار بزرگي براي ملتمان برخوردار است چرا كه اين غلبه، غلبه مدنيت و فرهنگ والاي آزربايجان بود . نام مقدس آزربايجان جلوي چشمان بيش از 700 ميليون بيننده تلويزيوني بر جايگاه اول موسيقي اوروپا طنين اندازشد .
فارغ از اين ، نكته ديگري كه ذهن مرا به خود جلب كرد راي نخست كشور صربستان به تمثيلگر كشور بوسني و هرزگوين بود در درگيرهاي بين دو ملت صرب و بوسني در مناقشه بالكان سياستمداران فاشيست آن روز صرب ، ملت مسلمان و مظلوم بوسني را قتل عام كرده بودند و اكنون بيشترين راي دولت و كشور صربستان به بوسني در مسابقه يوروويژن حاوي پيام اخلاقي بسيار بزرگي بود بر سياستمداران فاشيست فارس در كشور ايران نام امروزي ، كشوري كه در آن كوچكترين موفقيت آزربايجانيها را بر نمي تابند ملتمان را در زنداني به نام ايران از هر گونه پيشرفت و ابراز هويت و مدنيت غني آزربايجاني منع ميكنند ، زبانمان را در زنجير كرده اند حتي موفقيت تيم فوتبالش را بر نمي تابند تراختور و طرفدارانش را از هر وسيله اي كه شده از موفقيت دور ميكنند و صدها و صدها سياست فاشيستي ديگر . اميدوارم ملت فهيم فارس ديگر پيرو سياستهاي فاشيستي سياستمداران وابسته خود نباشند اميدوارم ملت فارس حقيقت وجودي ملت بزرگ آزربايجان را درك كنند اميدوارم بدانند كه دنيا ديگر عوض شده است اميدوارم بدانند كه ملت ما ديگر ميخواهد روي پاي خود بياستد ملت ما خواهان استقلال از دست رفته خود است و اين حق يك ملت است و باز اميدوارم كه پيام كشورهاي دمكراتيك دنيا را بگيرند و خود را دركنار ملت مستقل آزربايجان جنوبي در آينده اي نزديك ببينند و اولين پيام تبريك استقلال آزربايجان جنوبي را هم ملت شريف فارس بدهند . ملت ما خواهان استقلال خود به شيوه هاي انساني و مدني است از جنگ و خونريزي وريختن خون انسانها بيزار است دشمن ما نه ملت فارس بلكه سياستمداران راسيست فارس هستند . پس بياييد حقيقت آزربايجان را آنچنان كه در طول تاريخ بوده و آنچنان كه هست و خواهد بود بپذيريم .
ياشار گؤنئيلي
آزربايجان جنوبي ــ تبريز
25/2/1390
http://www.yashar-guneyli.blogfa.com از وبلاک

No comments: