Friday, August 9, 2013

پيام رهبران رهبران يئني گاموح از زندان: راه ما حق است و پيروزي از آن ماست‎

 
 
امروز جمعه برابر با 18 مرداد 92 / نهم آگوست 2013 در بیست و هشتمین روز اعتصاب غذای شورای رهبری یئنی گاموح، این زندانیان سیاسی با ارسال بیانیه ای از زندان رجائی شهر به صورت مشروط به اعتصاب غذای خود پایان دادند. به گزارش سایت رسمی یئنی گاموح در بیانیه صادر شده شروع دوباره اعتصاب غذا منوط به حکم نهایی دادگاه شده است. دکتر لطیف حسنی دبیر کل و آقایان مهندس محمود فضلی، آیت مهر علی بگلو، بهبود قلیزاده و مهندس شهرام رادمهر اعضای کمیته مرکزی حزب یئنی گاموح هستند که در اعتراض به حکم 45 سال حبس از روز 22 تیرماه دست به اعتصاب غذا زده بودند.
ترجمه فارسی متن بیانیه:


ملت بزرگ آذربايجان!

فعالين راه آزادي٬ حقوق بشر٬ دموكراسي و صلح!

چنانكه مي دانيد٬ ما بخاطر فعاليت علني و مدني خود در راه احقاق حقوق ابتدايي ترین حقوق انسانی- ملي توركان آذربايجان جنوبي به حبسهاي طويل المدت محكوم شده ايم. در اعتراض به اين احكام ناعادلانه، غيرقانوني و سیاسی و خواست برگزاري يك دادگاه مستقل و علنی که بتوانیم در آن از مطالبات برحق ملت آذربايجان و فعاليتهاي قانوني خودمان دفاع کنیم٬ تا به امروز در اعتصاب غذا بوده ايم. در مقابل بدون آنكه جوابي به اين خواست برحق و قانوني خود دريافت كنيم٬ از تبريز به زندان رجايي شهر كرج تبعيد شديم.

عليرغم تصميم اوليه ما مبني براي ادامه اعتصاب نا محدود٬ در روزهاي اخير٬ شخصيتهاي مستقل و تشكلهاي عدالتخواه زيادي٬ ضمن حمايت از اين اعتراض برحق ما٬ خواهان توقف اعتصاب غذا شده اند. ما با نثار سپاس بيدريغ خود از همه اين كساني كه در طي اين روزها از ما حمايت كرده اند مخصوصا دوستان همسنگري که در حمايت از ما دست اعتصاب غذا در ديگر زندانها زده اند، پيشكسوتان جنبش ملي آذربايجان جنوبي٬ فعالين ملي بيشمار٬ گروههاي سياسي متعدد٬ شخصيتهاي معروف ديني٬ احزاب سياسي -ملي و نمايندگان پارلمان آذربايجان شمالي٬ تشكلهاي فعال حقوق بشري٬ نمايندگان ديگر ملتهاي ساكن ايران از ما حمايت كرده اند و با توجه به تقاضاي صمیمانه آنان براي پايان دادن به اعتصاب غذاي خود٬ فعلا بطور موقتي در تاريخ (2013-8-9/ 1392-05-18) مصادف با عيد فطر به اعتصاب غذاي خود پايان ميدهيم و از برداران گرامي مان٬ عزيز پورولي و عبدالله صدوقي تقاضا ميكنيم كه اعتصاب غذاي حمايتي خودشان را متوقف كنند. لازم به ذكر است كه تصميم بعدي ما براي شروع مجدد اعتصاب غذا موكول به حكم نهايي دادگاه خواهد بود.

مبارزين گرامي راه حق و عدالت!
همصدا شدن شما با ما و منعكس كردن افكار دموكراتيك و انساني ما در دنيا٬ حمايت و همدردي شما٬ ايمان ما را به راهمان بازهم محکمتر كرد. ما معتقديم كه ما با تعامل و اتحاد با هم در ساختن جامعه اي دمكراتيك و عاري از نژادپرستي و تبعیض در منطقه موفق خواهيم بود و اگر فعالیتها و حتي فدای جان ما اين نبرد را تسريع كند، خوشا به سعادت ما و ما در اين راه آماده ايم.

راه ما حق است و پيروزي از آن ماست!

دبير كل و كميته مركزي يئني گاموح
زندان رجايي شهر كرج
18 مردادماه 1392، 9 آگوست
   نوشته شده توسط Yeni Gamoh   
   
جمعه ، 18 مرداد 1392 ، 10:3
 
 

 
  
 
 
       
   
 



No comments: