Saturday, July 30, 2016

توهین " روزنامه طرح نو " به هویت تورک

              
 تجمعات اعتراضی ملت آزربایجان درمحکومیت توهین " روزنامه طرح نو " به هویت تورک
مردم آزربایجان روز سه‌شنبه 5 مرداد 1395 در شهرهای تبریز و اورمیه برای اعتراض به توهین روزنامه "طرح نو" به تورک‌ها به خیابان‌ها آمدند و با سر دادن شعارهایی این هتاکی نژادپرستانه را محکوم کردند.

شعارهای "هارای هارای من تورکم" و "آزربایجان میللتی چکنمز بو ذیللتی" از شعارهایی بوده است که در این تجمعات در تبریز و اورمیه از سوی معترضین سر داده شده است.
تجمع ضدنژادپرستی مردم در محله راسته‌کوچه تبریز با حمله نیروهای امنیتی با گاز اشک‌آور و باتوم روبرو گردیده است.
روزنامه "طرح نو" در شماره اخیر خود که روز چهارشنبه 30 تیر انتشار یافته است، در بخش "هفت خوان رستم" اقدام به انتشار مطلبی از شاهنامه فردوسی کرده است که تورک‌ها و زنان را مورد توهین و تحقیر قرار می‌دهد.
در بخش‌هایی از این مطلب توهین‌آمیز اینگونه می‌نویسد:" ای تورک بدبخت گمنام آیا از نیروی پهلوانان ایرانی آگاهی نداری ؟ - ما تورانیان را مرد نمیدانیم که همه یکسره زن‌اند و تو ای تورک بدنژاد برای جنگ با مردان ساخته نشده‌ای برو مانند زنان پنبه و دوک دست بگیر".
لازم به یادآوری است، مطبوعات و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ید طولایی در توهین و تحقیر تورک‌های آزربایجان دارند که این مسئله در آبان‌ماه سال گذشته با توهین به تورک‌ها در برنامه فیتیله (در شبکه دوم صدا و سیما)، صبر مردم آزربایجان را لبریز کرده و سبب بروز تظاهرات‌های گسترده‌ای در شهرهای مختلف آزربایجان‌جنوبی و ایران بر علیه صدا و سیما شد

No comments: