Tuesday, January 5, 2010

چنگیز بخت آور فرزند ساوالان و نوه بابک بود

گزارشی از مراسم بزرگداشت زنده یاد چنگیز بخت آور در لندن
این مراسم که از طرف تشکیلات آذربایجان جنوبی ترتیب داده شده بود با حضور فعالان حرکت ملی اذربایجان مقیم انگلیس و نمایندگان احزاب سیاسی – اجتماعی آذربایجان جنوبی با مارش حکومت ملی آذربایجان در دوران حکومت ملی در ساعت 3 بعد از ظهر یکشنبه ژانویه 2010 آغاز شد. در ابتدا حاضرین به احترام روح این فعال سرشناس حرکت ملی آذربایجان 1 دقیقه سکوت اختیار نمودند. سپس مجری برنامه سهند گونیلی با خواندن شعری در حق چنگیز از فرزند ایشان بابک بخت آور دعوت به عمل آورد
بابک بخت آور از تمامی حاضرین در مراسم تدفین پدرش از جمله فعالان حرکت ملی اذربایجان در داخل خصوصا آذربایجان کولتور و مدنیت اوجاغی تشکر نمود و از فعالین خارج و احزاب سیاسی که با خانواده ایشان همدردی نموده بودند تقدیر نمود. در ادامه مرگ پدرش را نابهنگام و با تاکید بر سلامت جسمی وی و رفتارتهدید آمیز نیروهای امنیتی – اطلاعاتی با چنگیز چه قبل و بعد از مرگ وی با استناد به نامه او به دیده بان حقوق بشر در سال 1386 (2007) این حادثه را کاملا مشکوک ارزیابی نمود. او با اشاره به نحوه مرگ دکتر زهتابی ؛ مهندس امانی و سرانجام مرگ مرموز پدرش احتمال حذف فیزیکی فعالان سیاسی آذربایجان خصوصا در شرایط کنونی ایران را مردود ندانست.
در ادامه به صورت گذرا به افکار و اندیشه های پدرش پرداخته و او را فردی عمل گرا و جسور خواند که در راه حقوق ملی – دموکراتیک ملت تورک آذربایجان و طبقه کارگر مبارزه نمود و در این راه نیز جان باخت.
در پایان با ذکر اینکه اگر چه چنگیز نا به هنگام از ما گرفته شد ولی راه او و امانی ها در سیمای هزاران فعال ملی آذربایجانی مانند لسانی ها . حسن درمیرچی ها و خصوصا جوانان ادامه خواهد یافت. ما این را به وضوح در مراسم تدفین او دیدیم و چنگیز در این مراسم دوباره متولد شد و شکوفه های تازه ای در حرکت ملی آذربایجان جوانه زدند و ما شاهد حرکتی پر قدرت خواهیم بود.

مراسم با پخش ویدئو فیلم سخنان چنگیز بخت اور ؛ مراسم تدفین وی ادامه یافت. در بخش دوم پروفسور غلامرضا صبری تبریزی صدر داک ، علاالدین فتح رازی عضو هیئت رئیسه تشکیلات آذربایجان جنوبی ؛ هدایت سلطان زاده عضو هیئت احرائیه حزب فدرال – دموکرات آذربایجان؛ محمود بیلگین سخنگوی حزب دموکرات آذربایجان جنوبی؛ حسن جداری عضو فعال سازمان جوانان فرقه دموکرات آذربایجان در زمان حکومت ملی آذربایجان ؛ اسماعیل آل بایراق فعال سیاسی آذربایجان ضمن عرض تسلیت به جامعه آذربایجان و خانواده وی به ابراز نظرات و احساسات خود پرداختند.
مراسم با خواندن شعر از سوی دو فعال جوان ملی و با شعری دیگر از سوی سهند گونیلی اتحافی به دختر کوچک چنگیز بهارک خاتمه یافت.

م.انصاری / لندن
ازسایت آذربایجان جنوبی www.solgunaz.com/
مدیریت وبلاگ آرتا ساوالان "شاجین" این مصیبت را به خانواده محترم ایشان و خلق تورک آذربایجان
وهمه پویندگان حق وحقیقت تسلیت میگوید .آذربایجان هرگزهرگز فرزندان خود را فراموش نخواهد کرد
راهش پر رهرو و مرامش پر دوام باد

1 comment:

Shajin said...

Salamlar

Qaşqai yoldaşim Hakan
یولی گوزترم