Friday, January 8, 2010

طومار:اعتراض به عملکرد ضد تورکی ویکجانبه تلویزیون "صدای آمریکا

طومار : اعتراض به عملکرد ضد توركی و یکجانبۀ تلویزیون "صدای آمریکا
میللی حرکت جمعه ۴ دی ۱۳۸۸
آمریکا بعنوان کشوری که پرچمدار بسط و گسترش دمکراسی و اصول آن در جهان می باشد و همه ساله با اختصاص بودجه های مختلف به مقابله با سانسور و دشمنان آزادی و ارزشهای دمکراتیک می پردازد، شناخته می شود. این درحالیست که صدای آمریکا که بودجه آن از مالیات شهروندان دمکرات آمریکا تامین می شود این اواخربه مرکزی برای سانسور و حمله به ملتهای تحت ستم و بنگاهی برای راسیستهای فارس و فارس گرا تبدیل شده است.
ما شاهد سانسور شدید اخبار مربوط به فعالیت های فعالان فرهنگی و سیاسی آذربایجان و دیگر ملل ایران هستیم. از طرفی دیگر عدم بررسی و پرداختن به مسئله مبارزات دمکراتیک ملل غیر فارس ساکن ایران که امروزه یکی ازمسائل مهم مردم ایران می باشد نشان دهنده هدایت صدای آمریکا از طرف افرادی است که طرفدار ایدولوژی نژادپرستان فارس و فارس گرا می باشند.
صدای آمریکا مدعی استانتشار خبرهای دقیق، جامع، متعادل، و آگاهی دهنده در راستای منشور صدای آمریکا، با در نظر گرفتن معیارها و ضوابط حرفه ای روزنامه نگاری در راس اهداف ما است. احترام به مخاطبان و علایق آنها در کانون کار ما قرار دارد و همواره مورد نظراست. خلاقیت و آمادگی همکاران ما در برآوردن خواست مخاطبان نقشی اساسی دارد. ما برای مخاطبان خود و خواستهای آنان احترام کامل قائلیم و در این راه می کوشیم. مخاطبان اصلی برنامه های ما در ایران هستند. با این حال شبکه خبری فارسی صدای آمریکا به علائق و نیازهای فارسی زبانان در کشورهای دیگر نیز توجه دارد” . برنامه دو روز اول مدعی استدو روز اول برنامه ای روشنفکرانه و متعادل، که به تقویت گفتمان عمومی (با جستجوی صداها و نگرش های گوناگون) در باره مسایل مهم ایران پای بند است و به موضوعات گسترده ای از سیاست و اقتصاد تا ادبیات و تاریخ ایران خواهد پرداخت.دو روز اول، تلاش خواهد کرد در پیشاپیش هر برنامه سیاست ها و تصمیمات دولت آمریکا را برای تماشاگران ایرانی توضیح دهد. همچنین ممکن است با انجام مصاحبه هایی با چهره های مهم در عرصه هنر و فرهنگ عامه و مشابه آن، برنامه هایی به مخاطبان فارسی زبان ارائه دهد. ولی به رغم تمام این ادعا ها در برنامه 12.12.2009 در بررسی حوادث 21 آذر 1324 (12.12.1945 ) با دعوت از کارشناسانی چون حمید احمدی و خانم مهرا ملکی که به دشمنی با مردم آذربایجان و دشمنی با خواستهای دمکراتیک مردم آذربایجان ایران معروف هستند در برنامه تحت عنوان "21 آذر روز نجات آذربایجان!" به بررسی یک طرفه این حادثه مهم تاریخی پرداخته است.این برنامه صدای امریکا با مجری گری طرفدارانه و استهزا های نابه جای آقای فرهودی در تمسخر معترضان به برنامه سعی در وارونه نشان دادن و تحریف حقایق تاریخی انسانها را یاد رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی و روشهای آن انداخت. آن روزصدای آمریکا در عمل هیچ فرقی با صدای جمهوری اسلامی نداشت.واقعا جای بسی تاسف و تا ثر است افرادی که برای تبلغ دمکراسی و ارزشهای انسانی استخدام شده اند مبلغ ناسیونالیسم کور فارسی شده و بر علیه حقوق بشر فعالیت می کنند. ما امضا کنندگان زیر ناراحتی خود را از برنامه ها ومجریان صدای آمریکا اعلام داشته و انتظار داریم که در جهت دمکراتیزه کردن صدای آمریکا و ادامه کار این ارگان طبق اصول اعلام شده در اهداف آن شبكه اقدامات لازمه از طرف مدیران محترم آن شبكه مبنی بر بی طرفی و حرفه ای بودن برنا مه ها و توجه به خواستهای مخاطبان انجام شود
http://www.petitiononline.com/ah3d1344/petition.html
http://www.milliharakat.com/ ازسایت

3 comments:

الشن said...

سایئن دیلداشئم یورولما
چوخداندی داها اینترنته گلمیدیم
یازئلاروزی اوخودوم
بوللی فایدالاندئم
وار اول

الشن said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

عزیز یولداشیم شاجین
آمریکا هیچ دوستی نداره ،بلکه منافع داره {جان هوارد 1978 وزیر وقت امور خارجه آمریکا} باعث خوشوقتی ماست که صدای آمریکا و حکومت های استعمارگری که بر حسب منافعشان از آزادی ادعایی شان دفاع می کنند ، بر ضد ما باشند. ما فقط پشتمان به ملتمان گرم است.

گورداوغلو