Wednesday, December 5, 2012

اعتراض در استادیوم آزادی به تبعیضات دولت ایران

 
 رژیم جمهوری اسلامی فارسی ایران هر قدر بیشتر به سیاست تک ملتی خود در ایران ادامه میدهد و از تمامی قدرت خود استفاده کرده وسیستم اقتصادی و فرهنگی و سیاسی دولتش را در پیشبرد خواسته ها و هدفهای یک ملت , آنهم ملت فارس, به کار میگیرد, همان قدر هم بامقاومت نسل جوان روبرو میشود.
اعتراضات فزاینده ملتهای غیر فارس, مخصوصا رویداد های دو سه سال اخیر در استادیوم ها و سالون های ورزشی در آزربایجان و تهران در حاشیه مسابقه های ورزشی , علیرغم سرپوش گذاشتن ها و یا کم اهمیت جلوه دادن های دولت جمهوری اسلامی ایران و اوپوزیسیونش, آنقدر هم حاشیه ای و کم اهمیت نیستند. استادیوم آزادی تهران در روز سیزده آبان 1391 باز هم شاهد یکی دیگر از این صحنه ها بود و این بار کمی هم رساتر و نمادین تر.
عده زیادی از طرفداران تیم آزربایجانی(تراختور) در دقیقه 20 بازی با وجود هوای سرد، پیراهن ها و زیر پیراهنهای خود را به عنوان سمبل و نماد همدردی با اهالی زلزله زده و همچنین در اعتراض خود به چشم وگوش بستن جمهوری اسلامی به نیازهای زلزاه زدگان اهر_ ورزقان در آوردند تا با این عمل خود اولا این را رسانده باشند که از سیاست تبعیض گرانه خود دست بردارد، ثانیا توانسته باشند حتی المکان صدای اعتراضات خود را فرا تر از مرز های ایرا ن هم برسانند. اگر کمکهای خود جوش مردمی به داد زلزله زدگان منطقه قره داغ نمیرسید, عده زیادی از آنهائی که از زلزله جان سالم برده بودند, در اثر سر مای زمستانی ازبین میرفتند.
بیشتر از سه ماه از وقوع زلزله گذشته است ولی هنوز اهالی روستاهای زلزله زده زندگی فلاکت باری دارند. درمنطقه هنوز هم خیلی ها نه کانکس دارند و نه چهار دیواری گرم و هنوز در زیر برف و سرما در چادر های تابستانی زندگی میکنند. مردم از نظر بهداشتی و آب تمیز مصرفی در مضیقه هستند. دام هایشان شب ها در بیرون میماند, دامهایشان را هر روز گرگها میدرند و تلف میکنند.
دولت جمهوری اسلامی ایران علنا و عمدا ظاهر سازی میکند و نمیخواهد آنطوریکه باید به مردم زلزله زده آزربایجان کمک کند. اگر خودش امکانات کافی ندارد چرا به دولتهای خارجی اجازه این کار را نمیدهد؟ چرا اکیپ اعزامی هلال احمر ترکیه را دو روز در پشت مرزهای ایران سر گردان میگذارد؟ چرا کمک های صلیب سرخ ایالت متحده آمریکا را رد میکند؟ مگر در زلزله بم نبود که از تمام دنیا با تیمهای پزشکی اش وحتی از دشمن درجه یک اش آمریکا به آنجا ریخته بود؟ جمهوری اسلامی ایران از منطقه زلزله زده آزربایجان گاز و برق عبور داده به ارمنستان میرساند, در حالیکه بچه های آزربایجانی منطقه قره داغ در سرما می لرزند. برای همه اینها سند و فیلم یوتوبی داریم. اگر آقای حداد عادل تنها قسمتی از پولهائی را که برای چاپ کتابهای فارسی و پخش آن در خارج از ایران صرف میکند, به منطقه زلزله زده میداد, وضع مردم به مراتب بهتر از این نمیشد؟
بزگترین استخراج مس ایران از همین منطقه زلزله زده آزربایجان است, ولی در آمدش کجا مصرف میشود؟
کلام آخر , ملت آزربایجان در ایران با انبوهی از تبعیضات نژاد گرایانه دولت جمهوری اسلامی ایران مواجه است. کمتر کسی حالا در آزربایجان پیدا میشود که نگوید در صورت تداوم این چنین سیاست نژاد پرستانه در ایران وقوع تنشهای ملی فلاکت بار احتناب ناپذیر خواهد بود., .
دکتر آراز سلیمانی
03.12.2012
ازسایت http://www.yurd.net/


No comments: